Roskopf maakte in de Nostalgie Serie deze Mercedes L5 tankwagen in zowel blauw als geel als combinaties van blauw en geel:
En van Roskopf was er ook nog dit bakwagentje:
Weinert maakte een transkit om de Mercedes L2500 van Wiking om te bouwen tot een BP-OLEX-vrachtwagen:
Van Märklin is ooit een set met drie ketelwagens en een heel aardige Büssing 8000 tankwagen verschenen:
Daar is het wat OLEX-modellen betreft voor zover ik weet ook gebleven.
De volgende firma die een beetje via een behoorlijke omweg (later meer daarover) bij het huidige BP is terecht gekomen is wat tot in 1971 bekend was van het merk Gasolin. Dat merk heeft sinds het ontstaan bijna 100 jaar geleden nogal wat verschillende (deel-)eigenaren gehad, zelfs Shell en Esso hadden al voor de oorlog aandelen. Uiteindelijk is het in de jaren ’50 onder druk van de toenmalige Duitse regering in alleen Duitse handen gekomen Tot het in 1971 verdween was Gasolin in de jaren ’50 en ’60 een in West-Duitsland wijd verspreid bekend merk met vele tankstations en dat zal ook wel de reden zijn geweest dat er nogal wat modellen in H0 zijn gemaakt door de modelfabrikanten die nogal wat modellen uit die periode in het programma hebben.
Het oudste voorbeeld is weer de Mercedes L5 tankwagen die Roskopf maakte:
Vooral ook de laatste jaren zijn er door Wiking al dan niet in samenwerking met PMS of anderen nogal wat modellen in Gasolin-uitvoering verschenen. Erg leuk is deze set met wagens, pompeiland en garage:
Weer in een andere set was deze kleine mAN met tankoplegger te vinden:
Inmiddels is er ook deze VW T1 van Wiking:
Meer klassiekers als deze zijn/waren er van Wiking:
Bij Fleischmann verscheen een H0-set van een ketelwagen met een Büssing 8000 tankwagen van Wiking:
In het volgende deel de Gasolin-modellen van andere fabrikanten want ook dat zijn er nogal wat.