BERICHTENVARIA 2020-10 (aangevuld)

MAN presents the new generation of trucks in February 2020: TGL, TGS, TGX and TGM (from left).

Je kon het niet missen dat MAN de nieuwe TG-serie uitbundig presenteerde. En zoals verwacht was er ook al een eerste model van de “new” (nou ja, het uiterlijk is op z’n best een facelift te noemen) in de vorm van een PC-model van de TGX voor MAN van Herpa dat binnenkort wel in de MAN-Shop zal opduiken:

Bij Herpa zelf zijn een aantal nieuwe clubmodellen zoals deze speciale Mini met open schuifdak ……

….. en ook deze beide truckmodellen:

Binnenkort als “Exclusiv-Modelle” in de Herpa-Shop (als die normaal werkt tenminste):

Inmiddels zijn deze varianten van de Fiat 690 “Millepiedi” van Brekina in de handel verkrijgbaar …….

…. maar het Italiaanse Ferrovie.info kreeg ook nog wat komende nieuwtjes van Brekina te zien, zoals de eigenlijk voor de hand liggende versie als trekker van de 690 en dat wilden we u niet onthouden

Ook de race-/autotransporter als prototype wordt getoond al wordt dat dan wel een lichtere 642 met een smallere cabine:

Kijk overigens ook op de website van Brekina want ze gaan het inmiddels verstofte gedeelte van hun archief opruimen en dat betekent dat ze wat bijzondere modellen gaan wegdoen!

Paar aardige nieuwtjes van Holland-Oto bij Modelbus.nl: Van Hool Astromega TX

Viessmann heeft de Fendt Favorit uitgebracht met werkend licht en zwaailicht:

Bij VK Modelle is een beperkt aantal kleinseriemodellen van de MAN SÜ240 bus verkrijgbaar in een paar verschillende uitvoeringen zoals deze:

Voor de diecastliefhebbers nog een nieuwtje van Majorette: Actros met heli in “Polizei’-uitvoering

Speciaal voor DAF-liefhebbers a.s. weekend. oeps dat was mis, volgende maand dus:

Eén gedachte over & ldquo; BERICHTENVARIA 2020-10 (aangevuld) & rdquo;

• Hallo Jan en anderen,
    De DAF Verzamelbeurs is volgens mij 15 maart, de tijd gaat wel snel, maar zo snel nou ook weer niet dat het aanstaande weekend is. Maar niet getreurd: een ander heel mooi evenement is de Modelbouwshow in Goes en dat is op 15 & 16 februari in de Zeelandhallen. Onze club wordt daar ook vertegenwoordigt/gepromoot door Ricardo, Rinze, Bram en Huub.