BERICHTENVARIA 2019-18

Van WSI is het model van de grote Liebherr LTM 1750 weer verkrijgbaar, het model van de Liebherr LTM 1450-8.1 van IMC is er binnen niet al te lange tijd. Misschien een goed moment voor Ron van der Velpen om nu eens uit te leggen wat je met die modellen nog meer kunt doen en wat ‘Kranlab’ daar mee te maken heeft??

Nieuw verkrijgbaar van BoS-Models (MCW):

Deze week ook verschenen van Brekina:

En exclusief voor het Noorse NMJ maakt Brekina deze Scania’s in “Findus”-uitvoering:

Wat nieuws van Schuco: de Porsche 911R in “Gulf”-kleuren en …..

….. wat nieuwe Piccolo-modellen als de set met een Land Rover en Aston Martin, de Mini van “Mr. Bean” en de Dodge Charger als verjaardagscadeau

Een bijzonder model van een bijzondere bulldozer, want dit is een diesel-electrisch aangedreven exemplaar uit het Rusland van 1957; de aanduiding is DET-250 Bulldzoer-Ripper DZ-126, te vinden in de shop van K-Model op ebay:

Het Amerikaanse Wheels of Time maakt aardige 3D-producten en komt met dit leuke klassieke Chevrolet truckje in wat verschillende versies:

Reacties

  • Jan en andere lezers, natuurlijk wil ik wel e.e.a. uit de doeken doen v.w.b. Kranlab en mijn bezigheden.

    Het mag bekend zijn dat ik mij vooral richt op (grotere) hijskranen in onze schaal. Dankzij goede relaties heb ik inderdaad de LTM1450-8.1 al een poosje in huis (zie ook Berichten 202 van juli 2018 voor een review). Ik schreef daar al dat het een fraai model is, maar waar wel wat zaken aan verbeterd kunnen worden.

    Nu is het mooie dat ik sinds een 2 jaar contact heb met de man achter Kranlab. Digitaal kenden wij elkaar al veel langer, maar sinds 2 jaar komen we elkaar een paar maal per jaar lijfelijk tegen.
    Hij had toen ook al een set extra mastdelen en TY-afspanning voor de LTM1750-9.1 ontwikkeld. Omdat de 1450 maar met 1 uitschuifbare telesectie uitgevoerd was, heb ik Kranlab gevraagd of het mogelijk is om voor de 1450 de 6 tele-delen te ontwikkelen. Je snapt dat ik meer dan blij was toen bleek dat dit succesvol was.

    Een ander punt dat ik in het model jammer vond (hoewel ik het productietechnisch wel begrijp), was dat de Varioballast als 1 vast geheel was uitgevoerd. Ook daarover hebben we tijdens de vorige Minibauma in Sinsheim al gesproken. Vorige week kwam de eerste foto van deze beweegbare Varioballast door Kranlab.

    En momenteel ben ik nog wat andere details aan het aanpassen. Als dat lukt zullen we eens kijken of dat ook als (vervangend) onderdeel uit te brengen is.

    Nu ook Herpa met een nieuwe hijskraan in de zwaardere klasse uitkomt, zijn er bij mij nog een paar ideeën meer opgedoken. Maar, daarvoor moet ik dan eerst dat model in handen hebben.
    Zonder reclame te willen maken, maar wie meer wil zien over deze modellen en de aanpassingen, kijk gerust eens op http://www.vandervelpen.nl of op mijn facebookpagina https://www.facebook.com/ron.vandervelpen.


  • Dank Ron, zo is weer wat duidelijk geworden.

Reageer

U moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit bericht.