BERICHTENVARIA 2019-125

Zo op het einde van het jaar blijkt Spark toch nog vier 1/87-modellen in de handel te hebben gebracht uit de Le Mans 2018-serie en wel vier Porsche-modellen:

• 87S143 Porsche 911 RSR # 92 Porsche GT Team Winner LMGTE Pro class 24h Le Mans 2018 M. Christensen / K. Estre / L. Vanthoor
  • 87S144 Porsche 911 RSR # 93 Porsche GT Team 24h Le Mans 2018 P. Pilet – N. Tandy – E. Bamber
    87S145 Porsche 911 RSR # 94 Porsche GT Team 24H Le Mans 2018 R. Dumas – T. Bernhard – S. Müller
    87S146 Porsche 911 RSR # 77 Dempsey-Proton Racing Winner LMGTE AM 24h Le Mans 2018 M. Campbell / C. Ried / J.Andlauer

Overigens heeft Spark ook al de modellen uit Le Mans 2019 aangekondigd, maar wanneer die verschijnen ……?

De drie bijzondere modellen uit de landenseries van Herpa die we al hadden gemeld:

Als een kleine terzijde: bij Modelbus.nl is het bijzondere model van de “GVB Gouden Tram” van Rietze binnen:

Het heeft nogal geduurd (ook i.v.m. de handelsperikelen tussen VS en China) maar nu zijn er toch nieuwe modellen van River Point Station in de VS verkrijgbaar. Hier eerst de modellen van de 2010 Ford F-450 XLT Fleet Service Truck:

Voor die modellen levert RPS ook wat onderdelen om die modellen wat ‘aan te kleden’ zoals de ‘Welder Set’:

Ook nu verkrijgbaar de modellen van de 2010 Ford F-550 Mini Pumper:

Nog een merk dat kennelijk problemen heeft met de handel met China is Athearn, maar er zijn nu wel wat al lang geleden aangekondigde modellen van de Freightliner COE verkrijgbaar in wat ‘Owner Operator’-kleuren en wat bedrukte exemplaren:

Van IR Models verschijnen met enige regelmaat modellen van bussen naar Amerikaanse voorbeelden, te veel om allemaal te laten zien maar een paar zijn altijd de moeite waard zoals deze New Flyer Xcelsior XN40 busmodellen:

Toch nog voor het einde van het jaar verschenen is het verwachte Wiking-model van de Volvo F88 “Josef Dewender” dat is gemaakt voor de MC Vedes-handelaren: