HO-Modelautoberichten 208 bezorgd

Nummer 208 is gearriveerd! Dankzij de inzet van onze Drukkerij Rad is de vertraging door de vakantie minimaal gebleven. U kunt daarom al genieten van een nieuw nummer, boordevol H0-modellen, nieuws, ombouwen, achtergronden en meer.

De volgende onderwerpen staan in dit nummer:

• Vacature secretaris, namens het bestuur
• Und jetzt: vorderradantrieb für den Kadett!, door Laudy Konings
• Bijzonder clubmodel, door Jurgen Maassen
• De DAF met kantelcabine van Artitec, Door Bennie van Meurs en Bert Ossevoort en medewerking van vele modelbouwers
• DAF’s toprange van 95 tot Pure Excelence (deel 2), door Flip Makkinga
• Internationaal transport (deel 2) in 1:87 omgezet door Aaldert Koster
• Ruurd’s Europeanen en hoe ze te bouwen, door Bennie van Meurs en Ruurd Schellaars
• DAF folder modellen in showroomconditie, door Wout Kamsteeg
• Snappers Strakke Sjouwers, modeltrucks naar Friese voorbeelden, door Flip Makkinga en Henk Snapper
• Transport uit Dordt met een Twents accent, door Harm Bos
• Update Liebherr LTM1450-8.1, door Ron van der Velpen
• Nieuws uit de gieterijen: Scania 5-as chassis, door Bennie van Meurs en Fokko van Calker
• Het knutselhok: een oud bouwkitje, door Rob Theunissen
• Modelbouwserie: de bouw van een autosloperij (deel 6), door René  van Kessel
• Amsterdam Dakar Challenge, door Wouter van den Heuvel
• Een andere kijk op je hobby: kom naar de Modelbouwdag 2019!, door Ben Veerbeek
• Agenda, beursdatum
• Jan’s kijk op…. 50 jaar Citroën, door Bennie van Meurs en Jan Kolkman

En natuurlijk de vaste rubrieken:

• Voorzitterswoord, door Jurgen Maassen
  • Voorplaat, door Ben Veerbeek
  • Bennie’s Beursberichten vanaf de laatste ruilbeurs in 2018 (deel 2),  door Bennie van Meurs
  • Hollandse nieuwe, door Eric-Jan Hartstra

Mocht u nog geen lid zijn van de HO-Modelautoclub Nederland: u kunt het hele jaar door lid worden en zes keer per jaar een full-color magazine over modelauto’s in schaal 1/87 ontvangen. Lid worden kan via: www.ho-modelautoclub.nl/over-ons/lid-worden/.

0 gedachten over “HO-Modelautoberichten 208 bezorgd

• Helemaal mee eens Harm! Een mooi nummer weer! Ik heb ‘m uit. Leuk ook het artikel over de Kadett D. Was de tweede auto die ik gekocht heb in 1988. Werd de duurste auto die ik ooit gehad heb….. Slechts 7 weken gehad en 1000,- gulden per week gekost… Heb inmiddels ook een 1/87-model van die Kadett (zie foto, volgorde op de foto klopt niet, had 2e van links moeten zijn. R4 was de derde auto).

• Heb het vandaag gelezen en is weer een super geslaagde berichten! De DAF verbouwingen zijn allemaal prachtig, heb er ook 2 op de lijst staan voor verbouw van mijn oude werkgever in NL, Oude Elberink veevoeders in Geesteren, Ov. Een bak en bulkwagen, helaas geen foto’s van en op internet ook niet te vinden. Alle bijdragers weer bedankt voor de inzet. Gr, Bert